ЗАХАР – проблемът е в количеството!

От къде идва „проблемът със захарта”?

Защо толкова трябва да „внимаваме със сладкото”?

Да започнем по-отдалече…

Какво са захарите?

Въглехидрати!

Глюкозата е най-важният въглехидрат за функционирането на човешкия организъм. Клетките я използват като източник на енергия и посредник в обмяната на веществата.

При окисляване на глюкозата в тъканите се освобождава енергия, необходима за протичане на нормалните жизнени процеси в организмите. Тя „храни” мозъка и тъканите като цяло. Глюкозата се складира в черния дроб като гликоген, който при нужда се разгражда.

Всички сложни захари се разграждат до глюкоза, метаболизират, за да могат да се усвоят от човешкия организъм.

С други думи — глюкозата не просто е полезна, тя ни е жизнено необходима.

Къде е проблемът тогава?

Проблемът е в количеството…

Количествените напрупвания водят до качествени изменения!

Прекалявайте редовно с приема на захар и ще имате възможността да се сдобиете с букет от заболявания, сред които затлъстяване, високо кръвно налягане, проблеми с жлъчката, сърдечно-съдови заболявания и още какви ли не чудеса.

Но нали вие почти не използвате захар?! Дори кафето – само с една лъжичка!

Да видим, колко захар консумирате всъщност?

Да започнем от кухнята…

Ядете ли хляб? Захарта присъства и в хляба, който купувате.

А консерви? В консервите има завидно количество захар.

Какви консерви ли? Започнете от маринованите зимнини, минете през лютениците, доматените пюрета и стигнете до кетчупа.

Знаете ли, че в кетчупа има 8 % повече захар, отколкото в сладоледа?!

Бульони, пикантини, подправки за скара дори. Малко хора знаят, че правейки барбекюто си, освен сол, добавят и захар.

Колбасите! Преди да си нарежете мезето – погледнете етикета – вероятността да приемате и захар с луканката е доста голяма.

Къде другаде да търсим?

Погледнете в домашната си аптечка…

Захар има почти във всяко лекарство за орално приемане!

И не се заблуждавайте, че ако не пише думата „захар” сте минали метър. Използвайте например следния жокер – търсете думата „лактоза”.

В едно от често използваните антиалергични лекарства – „Aerius” — в листовката на пациента, в графа Възможни нежелани лекарствени реакции четем: „Нежеланите реакции при възрастни са същите както при прием на таблетки от обикновена захар.” — Aerius

Използват захарта като подсладител дори в хомеопатичните лекарства. Една голяма част от тях се приемат, като се слагат под езика и се държат до разтапянето им. Вкусът им неслучайно е сладък.

За детските сиропи за кашлица трябва ли да говорим?

Малко е комична гледката на майката, която издърпва шоколада от ръката на детето си, смъмряйки го, че ще си развали зъбите, а с другата му пъха в устата лъжицата със сиропа за кашлица или бонбоните за болно гърло, които е купила от къде? От аптеката, разбира се!

Погледнете в чантата си…

Там най-вероятно ще намерите дъвки. Колко често дъвчете? Най-вероятно – доста често. Ако все пак сте се сетили да ползвате дъвки без захар — още по-зле! В дъвките „без захар” има други „изненади”, но за тях – в друга статия ще обърнем специално внимание.

Къде другаде да потърсим?

В банята…

Погледнете пастата си за зъби. Дали там няма да откриете написано „сорбитол”? Ако е така – честито! Сорбитол е заместител на захарта, може да го срещнете и под скромното наименование Е 420.

Но понеже „заместителите” наистина заслужават специално внимание, тъй като са по-вредни от самата захар – нека засега се ориентираме единствено в откриването на естествените захари.

Как най-лесно да се ориентираме кой продукт съдържа скрита захар?

За да разберете дали все пак продуктът, който приемате, съдържа захари, търсете думи, завършващи на „-оза”.

Като например:

Фруктоза – естествена захар, която се съдържа в плодовете и меда;

Декстроза – приготвя се от нишесте;

Лактоза – млечната захар;

Малтоза – образувана от скорбялата под въздействието на дрожди;

Захароза – получава се от захарна тръстика или захарно цвекло.

Захар — още от люлката…

Изкуствените млека много често са подсладени. Майките биха могли да погледнат и етикетите на детските пюрета и храни. Познайте какво ще открият и там?

Какъв е изводът?

Проблемът не възниква чак, когато детето е пораснало, видяло е рекламата на „Нестле” по телевизията и е казало „Искам и аз!”

Проблемът е още от люлката!

По-опасна е не втората лъжичка захар, която гузно добавяте в кафето си.

По-опасна е захарта, която не съзнавате, че консумирате!

Ако споделяте начина ни на мислене – присъединете се към идеята Bezlekarstva в социалните мрежи!

4 коментара

Вземи RSS
  1. Pingback: Как да спрем цигарите – стратегията–част 1 « Без Лекарства

  2. Pingback: ЗА ИСТИНСКИЯ ВКУС НА МЕДА… « Без Лекарства

  3. Pingback: Гуараната – естествен природен стимулант « Без Лекарства

  4. Pingback: Хранителните добавки – необходимост или дегизиран плацебо ефект « Без Лекарства

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *