Истината е, че няма съвършено място за почивка. Както няма съвършен човек, идеална ситуация, идеална работа, идеален живот и т.н. Както всеки човек си има плюсове и минуси, така и всяко място за почивка си има своите по-силни и по-слаби страни.
Има обаче няколко показателя, които са неизменен признак за кофти място за почивка. И не трябва да правите компромис с тях, ако наистина желаете да си починете, а не да си докарате киселини и допълнителни тънко опънати нерви.
Мръсотия!
Ако хигиената в хотела не е на достатъчно ниво – почивката ви може да се превърне в наистина незабравимо преживяване. Толкова незабравимо, че да ви стимулира към нетипични за вас самите действия. Ако обаче и в кухнята на хотела е същото — почивката ви може да завърши и в най-близкото болнично заведение.
Ето защо — никога не подценявайте нивото на хигиената в мястото, което сте избрали за почивка. Особено, ако пътувате с деца. Децата са лакмус за нивото на хигиената в един хотел и ресторант. За съжаление пълните с деца-туристи поликлиники през летния сезон по родното Черноморие категорично доказват тази теза.
Некачествена храна!
Фрапиращо голям брой са местата за почивка в страната ни с тоталната липса на качествена храна. Дори е спорно дали това, което част от родните хотелиери предлагат, може със сигурност да бъде етикирано като „храна“, та била тя и некачествена. Това е и една от главните причини, поради коята родителите с малки деца избират морските си дестинации не на родното Черноморие, а в Гърция да речем. Онази част обаче, които остават да почиват в българските курорти, правят един от най-лошите избори – ол инклузив туризмът. Защо ол инклузив? Защото е по-евтино. В последствие „по-евтиното“ им излиза доста скъпо, но на този феномен ще се спрем детайлно в отделна статия. Ол инклузив туризмът в България е толкова зашеметяващо абсурдно явление, че е достойно за задълбочено научно изследване с участници с поне няколко професорски титли.
Лошо отношение!
И най-перфектно изглеждащият хотел или къща за гости може да ви се стори като къщата на семейство Адамс, ако отношението на персонала е непрофесионално или направо безобразно. Изключително много са иначе приказно красивите места в страната ни, в които са изградени много добри бази, но в които бази работят хора, които се държат като паднали от небето. Хора, които са сърдити на себе си и на света за това, че работят точно тази работа, точно на това място, че обслужват точно тези клиенти.
Обслужването прави качеството. Липсата на добро обслужване пък пълни форумите с истории на недоволни пишман-туристи.
И какво от това?
Това, че сте написали в няколко форума, че еди кой си хотел е природно бедствие – не ви оправя провалената почивка, нали?
Какво да правите, за да не допускате подобно нещо да ви се случи отново?
Информирайте се!
Но не само четейки дали този или онзи хотел е добър или лош. Защото не се знае със сигурност кой плюе и кой слави.
Информирайте се как да разпознавате добрите от лошите места за туризъм и почивка още докато разглеждате представянето на хотела и още при първия си телефонен контакт с хората, които ще направят резервацията ви.